برند پرادا برند لوکس ایتالیایی
نام پرادا همواری با مد لوکس ایتالیایی همراه می باشد. پرادا همواره با نوآوری و نیز ابهام مترادف می باشد که باعث شده است تا به عنوان یکی از هیجان انگیزترین برندهای دنیای مد و فشن شناخته شود.
قدمت این برند پرآوازه به بیش از یک قرن پیش باز می گردد. در ابتدا پرادا تجارت خانوادگی کوچکی بود که با مصحول چرمی کار خود را آغاز نمود. هم اکنون این برند جزو برجسته ترین برندهای دنیای مد و فشن می باشد. طراحانی که در خانه مد پرادا مشغول می باشند تلاش می نمایند تا در حین حال که سبک کلاسیک پرادا را حفظ نمایند در محصولات تولیدی این برند خلاقیت را مد نظر قرار دهند.
مطرح بودن نام برند پرادا از گذشته تا به امروز سندی بر موفقیت روز افزون طراحان خلاق این برند مطرح می باشد.
نخستین فروشگاه برند پرادا در سال 1913 میلادی و در galleria vittorio emmanuele II در شهر میلان ایتالیا افتتاح گردید. ماریو پرادا همراه برادرش، مارتینو پرادا فروشگاه کالاهای چرمی را افتتاح نمودند. در این فروشگاه کیف، صندوق، بخاری و لوازم جانبی مورد نیاز سفر به فروش می رسید.
شش سال پس از افتتاح نخستین فروشگاه پرادا این شرکت در سال 1919 میلادی توانست عنوان معتبر تامین کننده رسمی خانه سلطنتی ایتالیا را به خود اختصاص دهد.
افتخار بدست آمده برای پرادا به این برند این اجازه را داد تا بتواند نشان رسمی خانه ساووی با نشان طناب های گره دار را در لوگوی خود مورد استفاده دهد و آنرا به نمایش گذارد.
با وجود افتخار بدست آمده، پرادا توانست خود را به عنوان نمادی از اشراف ایتالیایی به رخ بکشد. همین موضوع منجر گردید تا پرادا در میان طبقه متوسط رو به بالای جامعه ایتالیا و همینطور اشراف ایتالیایی محبوب گشته و مورد توجه قرار گیرد.
ماریو پرادا به عنوان نماینده ای از جامعه مردسالار آن زمان ایتالیا بر این اعتقاد نداشت که زنان می بایست بیرون از جامعه کار نمایند، تا جایی که وی به بانوان خانواده اش این اجازه را نداد تا در شرکت پرادا مشغول به کار شوند. از طرف دیگر تنها پسر وی هیچگونه علاقه ای به تجارت خانوادگی وی نداشت و دخترش لویزا پرادا به عنوان جانشین وی، تجارت خانوادگی خانواده پرادا را بر عهده گرفت و چیزی در حدود بیست سال به اداره آن پرداخت.
توسعه برند پرادا آمیزه ای هنرمندانه از خلاقیت و کارآفرینی
در اواسط دهه 1970 میلادی میوچیا پرادا دختر لوئیزا پرادا به وی در اداره تجارت خانوادگی پرادا پیوست. وی در ابتدا توجه خویش را بر روی طراحی لوازم جانبی متمرکز نمود.
طراحی نمودن کیف نایلونی بوسیله میوچیا پرادا همراه با آرم مثلث نقره ای رنگ آن، با ارائه نمودن نمایی مدرن از مد لوکس ایتالیایی این برند باشکوه را در کانون توجه قرار داد.
میوچیا همچنین سنت طراحی و تولید کیف و چمدان با کیفیت برای تجارت خانوادگی پرادا را حفظ نمود و ادامه داد. در سال 1977 میلادی میوچیا پرادا با پاتریزیو برتلی جوان و تاجر چرم آشنا گردید.
برتلی به پرادا پیوست و همکاری وی با میوچیا باعث گردید تا برند پرادا در مسیری تازه گام بردارد. خلاقیت میوچیا پرادا و مهارت کارآفرینی پاتریزیو برتنی توانست به گسترش این برند کمک نماید.
پلاک مد آشنایی با دنیای شیرین مد و فشن…