تاریخچه مختصر چمدان

تیر 27, 1403

تاریخچه چمدان و مروری کوتاه بر آن

مروری بر تاریخچه چمدان از گذشته تا به امروز

 

تاریخچه چمدان

تاریخچه چمدان | در اواسط قرن نوزدهم چمدان به یک همراه برای مسافران بدل گردید. این چمدان ها به تنهایی بیش تر از 45 کیلو وزن داشت، افراد ثروتمند همیشه افرادی را استخدام می نمودند تا چمدان های آنها را حمل نمایند. چمدان های stagecoaches و steam ships از چمدان های قدیمی بوده که بسیار سنگین وزن بودند و هرکسی توان بلند نمودن و حمل آن را نداشت.

جنس چرم بیرونی چمدان به گونه ای طراحی گردیده بود که آن را مناسب برای سفر در کشتی های بخار می نمود تا در برابر بخار مقاوم بوده و غالبا پایه آن از جنس آهن به منظور تزئین چمدان استفاده می گردید که نشان دهنده قدرت افرادی بود که آنها را خریداری نموده بودند.
در سال های گذشته شرکت هایی که محصولاتی با کیفیت و مرغوب در اختیار مصرف کننده قرار می دادند نامی را برای شرکت و برند خود تعیین می نمودند، همانند برند لویی ویتون.
لویی ویتون از نخستین افرادی بود که لوکس ترین چمدان ها را طراحی و تولید می نمود و در آن زمان چندین دلار بفروش می رساند و امروزه چمدان های این برند به قیمت ده ها هزار دلار بفروش می رسد.
زمانی که فیلیاس فاگ رمان دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن تصمیم میگیرد تا سفر 80 روزه خود را آغاز نماید همراه خود چمدانی بر نمی دارد. فیلیاس فاگ به خدمتکار خود پاسپارتو می گوید که نیاز به چمدان نخواهیم داشت،  فقط یک کیف گلیمی، دو عدد پیراهن و سه جفت جوراب برای من و همینطور برای تو کافی است. ما در طول سفر لباس های مورد نیاز خود را خواهیم خرید.
در آن زمان چمدانی که امروز آن را می شناسیم به راحتی پیدا نمی شد و در اختیار همگان قرار نداشت. در روزگار ژول ورن سفر نمودن نیازمند چمدانی سنگین بود که از چوب، چرم و غالبا پایه ای آهنی و سنگین تشکیل می شد.
بهترین چمدان ها با بوم و با شیره درختان ضد آب می شدند. زیرا در آن زمان بیشتر سفرها بوسیله کشتی انجام می شده و سفر با کشتی بخار روشی مرسوم برای سفر بشمار می آمد.

 

هم اکنون

از اواخر قرن نوزدهم تا به امروز، تغییر عمده ای در تاریخ حمل و نقل ایجاد شده است که با گذشته بسیار تفاوت دارد زیرا امروزه به نسبت قرن های گذشته میزان سفرها افزایش یافته و از همین رو نیاز به چمدان و ساک مسافرتی برای نیز افزایش یافته است.

ساک و چمدان های اولیه دارای حجم کمی بودند ولی امروز این وسایل سفر دارای حجم بالایی بوده و دیگر مانند چمدان های گذشته سنگین نمی باشند و می توان آنها را به راحتی حمل نمود.

در اواخر دهه 1960 بیشتر مردم آمریکا برای سفر کردن از هواپیما استفاده می کردند، با گذشت زمان آنها از چمدان های سنگین خسته شده و به همین خاطر چمدان های چرخدار اختراع و تولید گردیدند.

چمدان

تغییر چمدان ها از سال 2000 میلادی تا به امروز

از سال 2000 میلادی تا به امروز تغییرات زیادی در صنعت ساخت چمدان صورت پذیرفت که امروزه این تغییرات به وضوح قابل مشاهده می باشد و همچنان در حال بهبود و تکامل می باشند.

پس از حادثه 11 سپتامبر شرکت های هواپیمایی محدودیت های خاصی را در رابطه با وزن چمدان ها و ساک ها در نظر گرفته اند تا از بروز حادثه هایی همچون حادثه 11 سپتامبر جلوگیری نمایند.

بنابر گفته های میشل ماربینی پیتنگر احتمالا شایع ترین نوع نوآوری در آینده بازار چمدان هایی با وزن کم می باشد، امروزه این حرف عملی گردیده است و دیگر از شایعه بودن خارج گردیده است.
این توسعه قابل توجه پس از سال 2000 میلادی اجرایی گردید. هنگامی که rimowa نخستین چمدان ساخته شده از پلی کربنات را معرفی نمود. پلی کربنات بسیار سبک تر از آلومینیوم و همچنین بسیار بادوام تر می باشد که باعث می شود تا حمل آن به راحتی انجام پذیرد و هرکسی بتواند آن را به راحتی حمل نماید.

در سال 2004 میلادی سامسونیت های چرخ دار سبک اختراع و برای نخستین بار در ایالات محتده رونمایی گردیدند که نخستین چمدان چرخ داری بود که می توانست به هر جهتی بچرخد.

چمدان
راهنمای بستن چمدان

 

پلاک مد دنیای شیرین مد و فشن …

More articles